Ajankohtaista

  • 9.1.2015 Ajankohtainen

    Instagram houkuttaa kenguruiden maahan

    Sosiaalisen median kenttä muuttuu koko ajan. Uusia suosikkeja tulee ja jotkut vanhat, joskus kovinkin suureen nousuun povatut palvelut, hiipuvat käyttäjien siirtyessä uusien, inspiroivien palveluiden pariin. Erityisen suureen suosioon on noussut Instagram, jonka käyttäjiä maailmalla on nyt jo 300 miljoonaa. Heitä on siis jo enemmän kuin Twitterissä. Kun laadin taannoin markkinointisuunnitelmaa matkailualan asiakkaalleni, pohdin parhaimpia kanavia sekä kotimaisten että kansainvälisten asiakkaiden saavuttamiseksi pitkällä tähtäimellä. Tällä kertaa tärkeintä oli löytää sellaiset sosiaalisen median palvelut, jotka toimivat joko kotimaan markkinoilla tai useimmilla kansainvälisillä kohdemarkkinoilla. Kansainvälisiä markkinoita ajatellen päädyin ehdottamaan Instagramia. Instagram visuaalisuudessaan ja huikeassa kävijämäärän kasvussaan peittoaa muut vastaavat sosiaalisen median palvelut. Instagram soveltuu erinomaisesti matkailumarkkinointiin, sillä sen välityksellä kiinnostavat kuvat ja videot leviävät nopeasti innostuneiden käyttäjien ruuduille. Vaikka Instagram nähdään usein nuorten palveluna (kyllä, minunkin alakouluikäiset lapseni ovat Instassa..), mutta sen käyttäjiksi tuntuu siirtyvän yhä useampi varttuneempikin. Toki Instagram on edelleen nuorten muodikkaiden kanava. Mutta olen kuullut monen teini-iän jo kauan sitten ohittaneen sanoneen, että Instagram viehättää raikkaudellaan ja visuaalisuudellan. Palvelu toimii upeasti omien kuvien jakamiseen koko maailman ihailtavaksi. Lisäksi monet ovat lopen kyllästyneitä Facebookin sponsoroituihin viesteihin, ja Instagram tuntuu mukavan trendikkäältä ja epäkaupalliselta. Etenkin DMO:t ovat lähteneet innokkaasti mukaan Instagramin käyttäjiksi. Malliesimerkkinä voisi mainita Tourism Australian: http://instagram.com/australia Sivusto näyttää kuvia, joita Instagramin käyttäjät lähettävät heille varustettuna tagillä  @Australia, #SeeAustralia  tai #RestaurantAustralia. Pieni markkinointitiimi tuottaa upean kavalkaadin kuvia hyvin vaatimattomin varoin. Kuvat varustetaan informatiivisella tekstillä ja suunnitelmallisuus on minimissään, sillä kuvat julkaistaan usein samana päivänä kun ne ovat saapuneet Tourism Australian tiimille. Visuaalista, informatiivista ja hyvin ajankohtaista. Yli miljoona tilin seuraajaa on varmastikin samaa mieltä kanssani, että maisemat ja sitä myöten kuvat ovat upeita. Näitä katsellessa tekisi mieleni pakata laukut ja lähteä tammikuuta pakoon Austraalian lämpöön!  

    Lue lisää »

  • 2.12.2014 Ajankohtainen

    KulttuuriMATKAILUtuottajuus-päivä Joensuussa 27.1.

  • 1.12.2014 Ajankohtainen

    Sovella taidetta -verkkopalvelu

  • 24.11.2014 Ajankohtainen

    OKM:n kulttuurin matkailullisen tuotteistamisen avustushaku 30.1.2015 asti

  • 24.11.2014 Ajankohtainen

    Kulttuurimatkailuaiheinen opinnäytetyö palkittiin

  • 21.11.2014 Ajankohtainen

    Sibeliuksen 150-juhlavuoden matkapaketit haussa

  • 12.11.2014 Ajankohtainen

    Hyödyllistä ruoka-alan tietoa ja toimijoita

  • 19.2.2014 Ajankohtainen

    Case revealed - How SoMeT14EU conference ended up in Rovaniemi - guest blogger Rodney Payne

    [The following is a guest post from Rodney Payne, CEO of Think! – the digital marketing agency that produces  SoMeT] This is the last post in English in this blog for now.

    After four successful years in various destinations in the USA and a great debut in Australia last year, the Social Media Tourism Symposium (aka SoMeT) is launching in Europe. As many of you already know, the conference is being hosted in Rovaniemi in April.

    You wouldn’t normally see a conference like SoMeT outside of a major city.


    So how did we end up in Finland?Never has social media been more important to destination marketing than it is today. So at SoMeT, we put social at the core of everything we do.

    The conference is held in a new destination each year, and we have an innovative way of choosing a host city: where most conferences have a complicated process that happens behind the scenes, we do it in the open.

    The organizing team determines the criteria that we need from a host destination and outlines them in a publicly released Request for Proposal (RFP).  The RFP for SoMeT Europe went out last September, and November we received interest from cities all over Europe.

    Our team short-listed the responses down to nine finalists (Belfast, Kortrijk, Leuven, Mougins, Oostende, Ötztal, Poreč and Rovaniemi) that really impressed us through their passion and creativity in the way they met the criteria.

    The vote!Once we had the shortlist, the decision was turned over to the online community through an online voting process run entirely through Facebook. (The process for choosing the US and Australian SoMeT locations is the same.)

    We hold three rounds. In round one, all destinations competed head-to-head. The bottom five were knocked out and the remaining four went into the semi finals. In the semis, Mougins went up against Ötztal and Leuven went up against Rovaniemi. Each destination had to rally as many people as possible to vote for them to host SoMeT.

    The winners of the semi finals went into the final round; Mougins vs Rovaniemi. As the momentum built, the two destinations used a variety of approaches to engage their community and garner votes. Rovaniemi even created its own Facebook page around the voting process alone.

    In the end, Rovaniemi’s passion and ability to engage their local community won out and now we’re heading to Lapland!

    The system we use to select the destination is unique, but we have found in the past that destination marketers are very willing to travel to new and unique places, and that the world-class content at SoMeT is a great professional reason to do so.

    Why is Rovaniemi the perfect host destination for SoMeT?As it happens, our process for selecting a destination has led us to a perfect host. Social media is all about peoples’ stories. Our definition of a destination brand is: “the sum of all stories a person hears about a destination, combined with their experience in the destination.”

    We live in a socially connected world. What that means for destinations is that their brands are created by the on-the-ground experiences that their visitors have.  A destination must have a vision that their industry rallies behind. For Rovaniemi, that vision is Christmas. The town is the official hometown of Santa Claus.® , and the entire industry lives and breathes that vision. This will be a treat for delegates to experience this first hand.

    What are the benefits for a destination in turning planning over to its community? Handing over the destination selection over to a community provides great exposure for SoMeT. Asking peoples’ opinion builds advocacy. Getting people involved in the process before it’s decided for them is hugely valuable.

    We let our delegates choose where they’d like to go rather than making a decision for them. We also ask for recommendations on case studies and to nominate speakers. Through this process, a destination becomes even more passionate about hosting us. A host community that’s engaged and welcoming also creates a much better conference experience for attendees.

    Why should you come to SoMeT?Our team focuses on bringing together some of the best case studies in destination marketing. We spend a lot of time searching for world-class content and examples. We’re very excited to hold our conference in Rovaniemi and we hope that every destination in Finland will send at least one person to take advantage of this incredible opportunity.

    To learn more about #SoMeT14EU, please visit sometourism.com or SoMeT’s Facebook page
    Register now for #SoMeT14EU here: http://eu.sometourism.com/registration/

    ****************************************

    About the author


    Rodney Payne, Chief Executive Officer

    Rodney has been involved in tourism marketing through social media since 2005. As the founder and CEO of Think! he is responsible for setting the vision and driving the overall development of the company.

    Rodney earned a Bachelor in Commerce (Management/Marketing) and in Law with Honors. Rodney focused on Intellectual Property law and was awarded a scholarship to study International Law and Environmental Law at The University of Oregon.



    ****************************************
    You might also want to read:
    First-ever conference at 10 000 m high in Finnair’s airplaneInformation about this blog
    Seuraa minua myös http://www.twitter.com/ilkkakauppinen

    Lue lisää »

  • 13.2.2014 Ajankohtainen

    First-ever conference at 10 000 m high in Finnair’s airplane

    This blog post celebrates two things:

    1) The new era of conference tourism – conference on air
    2) This blog’s first English post ever

    Welcome to beautiful Lapland
    This and the next post will be in English to promote the #SoMeT14EU seminar and celebrate the fact that Rovaniemi won the fierce competition between the venues.

    Seminar on Airplane - Will this change conferences for good?April 8th will be the day to remember for all the conference tourists out there. The Social Media Tourism #SoMeT14EU, will start already in the airplane where the keynote presentation will be held through the inflight entertainment system. The event will be arranged in co-operation with Think! Social Media and Finnair.

    This means that you can use you flight time watching something more intelligent than Gags (Finnair, this is a hint for you: after seeing them 57th time they don’t make you laugh anymore).

    As we all know, the best part of any seminar are the activities out of the official program. Maybe in the future the official program could be dealt with already on the air to have more time for extra activities at the seminar destination. At least to me, this sounds brilliant!

    #SoMeT14EUThe conference will be held in my hometown Rovaniemi 9th-10th April. Rovaniemi (www.visitrovaniemi.fi) is the home of Santa Claus and the capital of Lapland. The Social Media Tourism Symposium provides an opportunity for destination marketing organizations, hotels, resorts, attractions, and tourism related entities to share ideas and learn more about how to leverage social media within the tourism industry.

    If you want to meet me and rest of the top pro in the world of tourism marketing, don’t hesitate. Enroll to the seminar now and meet me and Santa Claus in Rovaniemi in April.

    Have I changed my blogging language to English?As all my readers know, this blog is THE information channel of tourism and internet in Finland. Those who have been following me know also that I’m really easily bribed to write about issues which bring me either money or fame. This post is about the latter.

    PS. Remember that it will still be winter here in April so remember to take proper clothes and shoes with you!

    ********************************************
    Info about the writer
    Follow me on Twitter

    Seuraa minua myös http://www.twitter.com/ilkkakauppinen

    Lue lisää »

  • 20.10.2013 Ajankohtainen

    Näin teet (lähes) mistä tahansa elämyksen verkossa - vieraileva kirjoittaja Jukka Punamäki

    Ihmiset kuluttavat tietokoneen äärellä yhä enemmän aikaa. Voiko tietokone ja internet kuitenkaan koskaan tarjota vastaavia elämyksiä kuin ”oikea elämä”.
    Lapin elämysteollisuuden osaamiskeskus, eli LEO, on julkaissut elämystuottajan käsikirjan. Kirjassa esitellään elämyskolmio jonka avulla tuotteesta voidaan tehdä elämystuote, mikäli kaikki kolmion elementit otetaan huomioon.
    Kuva: Tarssanen, S. (toim). 2009. Elämystuottajan käsikirja. 6.painos. LEO Lapin elämysteollisuuden osaamiskeskus. Rovaniemi.
    Tämän kertainen blogikirjoitukseni testaa kirjoituspöytätyönä tämän teorian. Eli voiko jostain verkossa olevasta - tylsästäkin - asiasta tehdä elämyksellisen elämyskolmion oppien mukaisesti?
    Muutaman minuutin sattumanvaraisen poukkoilun jälkeen päädyin tähän: Verkostojohtamisen opas: Verkostotyöskentely sosiaali- ja terveysalalla. En tiedä teistä, mutta omista lähtökohdista katsoen voisin todeta, että ei ole ensimmäisenä lukulistallani.
    Tylsästä oppaasta elämykseksiKuvan mukaisesti elämyskolmio sisältää kuusi eri elämyksen elementtiä näiden ollessa yksilöllisyys, aitous, tarina, moniaistisuus, kontrasti ja vuorovaikutus. Malli esittää, että todennäköisyys asiakkaan kokemaan elämykseen kasvaa, jos tuotteeseen sisällyttää kaikki kuusi elementtiä. Töihin siis.YksilöllisyysYksilöllisyys synnytetään kustomoinnin avulla. Esimerkkimme oppaan voisi laittaa pdf:n sijaan suoraan selaimeen ja siellä muutamien kysymysten avulla muokata sisällön. Esim. ”oletko johtaja, päällikkö vai esimies. Toimitko julkisella vai yksityisellä sektorilla, tms. AitousOllakseen aito, oppaan opetusten pitää olla kytköksissä tosielämään. Ei monimutkaista kapulakieltä todellisuudesta irrallaan olevista tilanteista, vaan oikeita oppeja oikeasta elämästä.TarinaTarina liittyy läheisesti tuotteen aitouteen. Oppaan sisältöä voisi viedä eteenpäin esim. alalla toimivan työntekijän tarinan avulla. Kuvaus siitä miten verkostotyöskentely edistää esimerkin työntekijän uraa ja samalla koko työyhteisön hyvinvointia. Ja tähän tietenkin pitäisi sisällyttää draaman kaari - vaikeuksien kautta voittoon.MoniaistisuusSen sijaan, että opas on passiivinen pdf, voisi sen sisällöt muokata äänitteiksi, videoiksi, liikkuviksi grafiikoiksi, jne.KontrastiKontrastilla tarkoitetaan erilaisuutta asiakkaan näkökulmasta. Kontrastia voitaisiin tuoda ainakin kahdella tavalla. Tuomalla esimerkkejä sosiaali- ja terveysalan ulkopuolelta tai vaihtoehtoisesti esittää huonoja esimerkkejä verkostoitumisesta.VuorovaikutusVuorovaikutus on netin helpoin palanen. Oppaan sisällöt voisi helposti sitoa sosiaaliseen mediaan, lisätä linkkejä eri paikkoihin ja kannustaa vuoropuhelua. Jos opas on vain staattinen pdf, jää rikastuttava ja mahdollisuuksia luova sosiaalisuus ja vuorovaikutteisuus kokonaan saavuttamatta.
    Vuorovaikutusta voi olla muiden lukijoiden kanssa, mutta myös itse oppaan kanssa. Tämä vuorovaikutus voitaisiin toteuttaa pelin avulla. Esimerkiksi opetuksellinen ”tietovisa” tyyppinen peli jossa peli kommentoisi vastauksia ja toisi lisätietoa pyydetyistä asioista olisi loistava mahdollisuus lisätä vuorovaikutuksen kokemista. Oppaan ”lukija” muuttuisi passiivisesta vastaanottajasta aktiiviseksi toimijaksi.
    Harjoituksen lopputulosVerkon sisältöjä voi edellä tehdyn testin mukaan muuttaa elämyksellisemmiksi. Uskon oikeasti, että esimerkkimme opas olisi opettavaisempi, elämyksellisempi ja jopa henkilökohtaisia muutoskokemuksia tarjoava, jos se olisi mietitty läpi elämyskolmion oppien mukaisesti.
    Mutta pystyykö verkko tuomaan ihmisille samanlaisia elämyksiä, kuin vaikka laskuvarjohyppy etelänapamantereella suussa shampanjaa ja kaviaaria?
    En usko.Uskotko sinä?
    Kursivoidut kohdat ovat suoria lainauksia Tarssasen toimittamasta elämystuottajan käsikirjasta.
    Kirjoittaja Jukka Punamäki
    Kirjoittaja on osallistunut Haaga-Helian matkailun sähköisen liiketoiminnan koulutusohjelmaan. Blogikirjoitus on osa tätä koulutusta.
    Seuraa myös kirjoittajan ylläpitämää  matkailublogia Länsi-Uudenmaan matkailusta
    ____________________________________________________________________________
    Elämäsi tilaisuus erikoistua sähköiseen liiketoimintaan!
    Haaga-Heliassa on alkamassa suunittelemani minun ja muiden matkailun sähköisen liiketoiminnan huippuosaajien luotsaama suosittu Matkailun, vapaa-ajan ja elämystalouden sähköisen liiketoiminnan erikoistumisopinnot. 30 opintopisteen mielenkiintoinen kokonaisuus maksaa vain 250 euroa hengeltä. Hakuaika loppuu pian. 
    Hae heti mukaan! 
    Seuraa minua myös http://www.twitter.com/ilkkakauppinen

    Lue lisää »

  • 1.10.2013 Ajankohtainen

    OlePro-blogi siirtynyt www.haagaperho.fi sivustolle



    OlePro-blogi on siirtynyt 1.10.2013 lähtien Haaga-Perhon uudistetuille sivuille.

    Käy lukemassa Toolboxin Kari Halosen blogi Kiinan matkailumarkkinoista ja siitä miten Sinä voit sertifioitua kiinaosaajaksi!

    OlePro-blogi


    Lue lisää »

  • 5.9.2013 Ajankohtainen

    Videohaastattelussa minä - Ilkka Kauppinen - matkailun internetmarkkinoinnista - a.k.a. linkkiankkureiden käyttö

    Yksi tehokkaimista internetmarkkinoinnin muodoista on saada muut markkinoimaan sinua ja linkittämään sivuillesi.

    Tästä oiva esimerkki ovat erilaiset asiantuntijahaastattelut, joita näkyvyydennälkäiset haastateltavat itse levittävät markkinoiden samalla myös haastattelun järjestäjää.

    Tällä kertaa "uhrina" olin minä, ja kuten arvaatte, olen itse haastattelun innokkain levittäjä.

    Alla esimerkki tuoreeesta Teemu Kinnusen toteuttamasta asiantuntijahaastattelusta, jossa vastaan mm. seuraaviin kysymyksiin:

    Miten päädyin suomalaisen matkailun internetmarkkinoinnin pioneeriksi?Miksi matkailuyrittäjän kannattaa kiinnostua oman yrityksensa markkinoinnista internetissä?Mikä suomalaista matkailun internetmarkkinointia oikein vaivaa?Neljä haastetta ja ratkaisua, jotka suomalaisella matkailuyrittäjän www-sivustolla tökkiiEsimerkkitapauksia, joissa suomalainen matkailualan yrittäjä nousi aivan uudelle tasolle. Spottaa yrityksesi näistä!




    Lisää tietoja haastattelusta ja Teemun Internetmarkkinointi -sivut

    --------------------------------------------------------------
    Sinua saattaa kiinnostaa myös:
    Viimeinen hetki tilata minut luoksenne 3,5 päiväksi eAskel-ohjelmassa 600 eurollaTee edes nämä 10 juttua - osa 1 - sarjan alku Seuraa minua myös http://www.twitter.com/ilkkakauppinen

    Lue lisää »

  • 30.8.2013 Ajankohtainen

    VUOROIN VIERAISSA

    No mitä tämä sitten tarkoittaa??

    Sanapari tuli mieleeni kun loman jälkeen töitä käynnistellessä on tuntunut siltä että eri toimialat hakevat kiihkeästi toisiaan. Hyvinvointia on kautta aikain rakennettu omissa poteroissaan ja haettu kasvua omalle toimialalla ja mieluummin vielä  yksin. Jonkin ajan kuluttua alettiin älyämään että hei, kun kaveri on vieressä niin minäkin saan enemmän. Tämä ajatus on toiminut niin matkailukeskuksissa kuin vaikkapa basaarikadulla tai kuntosalikeskittymissä .
    Nyt vaikuttaa siltä, että tarve yhdistää voimia on auttanut katsomaan myös sen toimialan aidan yli. Mitäs jo tekisinkin yhteistyöstä tuon kanssa vaikka se tekeekin ihan eri asiaa kuin minä? Alkavissa projekteissa huomaan todellisen yhteistyön käynnistyneen valtion metsien ja matkailuyrittäjien kesken tai vaikkapa mobiilipaikannuspalveluiden ja käyntikohteiden välillä.  Nämä ovat melko ilmiselviä synergioita mutta entäpä jos ajattelisit kuten edelläkävijä? 
    Kenen kanssa voisit tehdä pioneeriluontoista yhteistyötä niin, että loisit jotain aivan uutta markkinoille? Katso ympärillesi ja bongaa toimija tai toimiala joka on mahdollisimman kaukana omastasi – mitä uutta siitä syntyisi?
    Jätän kysymykset hautumaan – syyskuun bloggauksessa tuleekin tästä aivan elävä esimerkki. LEOn toimitusjohtaja Sanna Tarssanen kertoo, miten Lapissa voidaan yhdistää voimat yli toimialarajojen, teemana House of Lapland.
     
    Anne  Lukkarila
    pääbloggari
    Haaga-Perho

    Lue lisää »

  • 29.6.2013 Ajankohtainen

    Tee ainakin nämä 10 juttua - osa 7 hanki lisää luottamusta

    Ostaako asiakas palvelusi vai ei on kiinni luottamuksesta. Pystyykö asiakas luottamaan, että hän saa rahoilleen vastinetta. Palveluidesi luottamuksen kasvattaminen onkin suurin yksittäinen keino kotisivujen konversion eli tehokkuuden kasvattamiseksi. 


    Kuva: Janne Ruuttunen, rider meTässä yksinkertaisin keino yrityksesi luottamuksen kasvattamiseen (ja kyllä se on kaikille tuttu ostosTV:stä)

    1. Lisää sivuillesi uusi sivu, joka on nimeltään esimerkiksi "Kokemuksia" Muista sijoittaa tämä sivu helposti löydettäväksi vaikkapa päänavigaatioon.

    2. Lisää sivuille muutama mukava asiakaskertomus toiminnastanne. Parhaiten ne toimivat, kun niissä on myös valokuva mukana.

    3. Muista hankkia kokemuksia kaikilta eri kohderyhmiisi kuuluvilta. (esim. yritysasiakkailta ja lapsiperheiltä).

    4. Jos haluat oikein hivistellä, voit ottaa mallia vaikka verkkokauppaohjelmisto MyCashFlowlta tai Dream Hostelista Tampereelta.

    5) Kannattaa myös ottaa mallia Lapin Safareilta, joka on kerännyt heti etusivuilleen erilaisia lausuntoja sosiaalisesta mediasta palveluistaan.

    6) Kokemuksia voi sijoitella lisäksi myös eri palveluiden yhteyteen pitkin www-sivujasi, kuten me olemme esimerkiksi tehneet uusimmassa artikkelissamme: "Viimeinen hetki tilata yrityksellesi eAskel - ELYn sähköisen liiketoiminnan kehittämisohjelma."

    Supervinkki: nyt tosiaankin on viimeinen aika tilata ELYn eAskel-ohjelma yritykseenne. Tämä tarkoittaa sitä, että saat minut taloosi 3,5 päiväksi kehittämään internetmarkkinointianne vain 600 eurolla. Tilaus viimeistään syyskuun loppuun mennessä, toteutus syksyn 2013 aikana.

    TOIMI HETI, ETTET JÄÄ ILMAN!


    Seuraa minua myös http://www.twitter.com/ilkkakauppinen

    Lue lisää »

  • 17.6.2013 Ajankohtainen

    Haaga-Perho tutkii matkailukeskusten suositteluhalukkuutta vertailututkimuksena

    Muutaman vuoden tauon jälkeen Haaga-Perho tutkii jälleen seuranta- ja vertailututkimuksena Suomen matkailukeskusten kehitystarpeita.  Edellisissä vertailututkimuksissa (vuosina 2005-2012) selvitettiin asiakastyytyväisyyttä. Nyt tutkimuskohteena on suositeltavuus, jota tutkitaan NetPromoter Score /NPS mittauksen avulla).   Suositeltavuus onkin askel haasteellisempaan suuntaan – vain aidosti hyvää ja elämyksellistä palvelua saaneet matkailijat suosittelevat matkailukohdetta (brändiä) myös omille ystävilleen.  

    Pilotit Pohjois-SuomestaTällä hetkellä kesän 2013 pilottitutkimuksessa mukana olevat matkailukeskukset ja –alueet ovat Ruka, Pyhä-Luosto, Levi ja Rovaniemi. Tutkimuksen vastaaja-aineisto kerätään yhteistyössä tilaajien kanssa.  Myös muut matkailukeskukset ja –alueet ovat erittäin tervetulleita mukaan tutkimukseen!


    Haluatko Sinä antaa näkemyksesi suosikki -matkailukeskuksellesi? Tutkimuslomakkeet matkailukeskuskohteittain aukeavat klikkaamalla seuraavia linkkejä: Ruka, Pyhä-Luosto, Levi , Rovaniemi

    Tablettikyselyt yleistyvät, Haaga-Perho aktiivisesti mukana tuotekehityksessä
    Uusi matkailukeskusten vertailututkimus on suunniteltu tabletti- ja älypuhelinympäristöön, nopeasti ja helposti vastattavaksi. Haaga-Perho onkin tehnyt tänä keväänä paljon tuotekehitystyötä tabletti- ja älypuhelinkyselyjen toteuttamisessa. Tästä hyvä esimerkki on tiedonkeruu erilaisiin kyselyihin tablettien avulla LaatuVerkon InfoKioski –osion kautta. Kevyet ja näppärästi toimivat tabletit helpottavat kyselyjen toteutusta erilaisissa toimintaympäristöissä. Tableteilla kyselyt voidaan tehdä suoraan tapahtumapaikoilla ja näin lähempänä juuri koettuja asiakaskokemuksia, jolloin vastausten laatukin nousee uudelle tasolle.   Myös Haaga-Perhon opiskelijapalautteiden keruu tullaan toteuttamaan tableteilla ensi syksystä alkaen opetuksen lähipäivien aikana.

    Lisätietoja:
    Petteri Ohtonen ja Nina Boman

    Lue lisää »

  • image description
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description
  • image description